دبیر کل حزب موتلفه اسلامی : تغییرات احتمالی در استراتژی حزب موتلفه ارتباطی با مسائل انتخاباتی ندارد
محمد نبی حبیبی اظهار داشت: حزبی که می خواهد حضوری فعال داشته باشد باید ضمن حفظ اصول اولیه که در اساسنامه و مرامنامه اش آمده، در روش ها تجدیدنظری متناسب با تغییراتی که در بیرون حزب اتفاق می افتد، داشته باشد و ما هم مثل بقیه مشمول این قضیه هستیم.

محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین استراتژی های حزب متبوع خود بعد از انتخابات 24 آذر گفت: ما مطلقا به خاطر انتخابات تغییری در هیچ قسمتی از حزب موتلفه اسلامی نداشته ایم و طبق همان اصول و روشهایی که در گذشته رایج، جاری و ساری بود عملکرد حزب ادامه پیدا می کند.

وی افزود: البته حزبی که می خواهد حضوری فعال داشته باشد باید ضمن حفظ اصول اولیه که در اساسنامه و مرامنامه اش آمده، در روشها تجدیدنظری متناسب با تغییراتی که در بیرون حزب اتفاق می افتد، داشته باشد و ما هم مثل بقیه مشمول این قضیه هستیم اما این تغییرات اگر در آینده در روشها اتفاق بیفتد هیچ ارتباطی با مسائل انتخاباتی ندارد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی درباره انتخابات 24 آذر گفت: برخلاف همه پیش بینی ها و تبلیغاتی که مخالفین جمهوری اسلامی و دنباله روهای آنها در داخل فراهم کرده بودند، استقبال مردم از این انتخابات بی نظیر بود و شرکت نزدیک به 29 میلیون نفر راهی دهنده در پای صندوق های رای علامت صدق این ادعاست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه انتخابات خبرگان مربوط به راس هرم جمهوری اسلامی و انتخابات شوراها مربوط به بدنه و قاعده این هرم است باید گفت با این انتخابات، افتخاری بر افتخارات دیگر مردم و نظام افزوده شد.

حبیبی هماهنگی بین دو جامعه مدرسین و روحانیت مبارز را باعث عدم سرگردانی و تفرق آرا مردم دانست و گفت: در این انتخابات، یک مجلس خبرگان با ترکیب بسیار شایسته ای تشکیل شد و در انتخابات شوراها هم مشخصه بارز این انتخابات هوشیاری مردم هم در شرکت و هم در نوع انتخاب مشخص بود و اقبال مردم به سرنوشت خودشان بسیار قابل توجه بود.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه بعد از انتخابات همگی باید به این موضوع توجه داشته باشیم که دوره رقابتها تمام شده است، افزود: مردم انتظار دارند بعد از حضور تعیین کننده آنها، اعضای شوراها با هر سلیقه سیاسی جز به خدمتگزاری به مردم به چیز دیگری نیندیشند.

وی درباره عملکرد مجریان و ناظرین انتخابات 24 آذر گفت: عملکرد مجریان و ناظرین بسیار مثبت و قابل قبول بود و کسانی که راجع به برگزاری انتخابات هم در بعد اجرایی و هم نظارتی ادعایی دارند پس از اینکه ادعای آنها به اثبات رسید این ادعا قابل پاسخگویی است.

حبیبی افزود: صرف ادعایی که در فضای توهم و خیال و بخصوص با سوءنیت شکل می گیرد، نباید وقتی برای پاسخگویی به آنها صرف شود.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان با بیان اینکه ساز وکاری که در قانون اساسی و قوانین دیگر برای انتخابات پیش بینی شده، امکان تخلف و تقلب را نسبت به قوانین دیگر کشورها کاهش می دهد، اظهار داشت: البته نمی توان گفت که از این قوانین نمی شود سوءاستفاده کرد و در برخی مواقع نابسامانی هایی پیش می آید اما معتقدم نوعا انتخاباتی که در ایران برگزار می شود به دلیل قوانین جامع الاطرافی که وجود دارد خوب برگزار می شود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا